א.ח ילידת 1955 עברה טיפול שיניים שגרתי במהלכו ועקב רשלנות הרופא נוצרה פגיעה בסינוס. לא' נותר קושי בפתיחת הפה וחוש הטעם שלה נפגם. כמו כן, נדרשה א' להוציא סכומים נכבדים לצורך שיקום הפה. עו"ד מאור הגיש בשמה תביעה כנגד הרופא והמכון הרפואי בעילה של רשלנות רפואית בטיפול השיניים שהסתיימה בסכום כולל של 200,000 ₪.
א' פנתה לבצע עקירת שן.
רופא השיניים לא טרח לבצע צילום כנדרש בשים לב למיקום השן.
כתוצאה מכך נגרם בטיפול פגיעה עצבית וגם פגיעה בסינוס.
למ' נגרם סבל רב ומצוקה בפתיחת הפה ואובדן חלקי של חוש הטעם.
עו"ד מאור הגיש תביעה בצירוף חוות דעת רפואית הקובעת כי לתובעת נגרם נזק שמקורו ברשלנות הרופא.
כמובן שהצד השני הגיש חוות דעת נגדית ולפיה הרופא פעל כנדרש ומדובר בנזק שעלול להיגרם במהלך הטיפול, ועל כן אין מקום לחייב את הרופא או את המכון ודין התביעה לדחיה.
כידוע, תביעות רשלנות רפואית לא פשוטות להוכחה ויש מספר משוכות אותן יש לעבור.
לא מעט פעמים, ועקב חילוקי הדעות המשמעותיים בין חוות דעת הרופאים מטעם הצדדים, מפנה בית המשפט את הצדדים להליך של גישור.
בהליך זה ניתן לסיים את התיק תוך ישיבה אחת.
על מנת שהליך הגישור יהווה כלי יעיל ונכון עבור הלקוח על עורך הדין להיות מנוסה בהליך זה, להכיר היטב את התיק, לצפות את נקודות החוזק והחולשה, להכין את הלקוח, ולהציב יעדים ואת האסטרטגיה להשיגם.
בהליך הנ"ל הסתיים התיק בישיבת גישור אחת בפיצוי של 200,000 ₪.